1. UPSG - Urodzeni Pod Szczęśliwą Gwiazdą
Narzędzia - Wersja do druku

+- 1. UPSG - Urodzeni Pod Szczęśliwą Gwiazdą (http://upsg.pl)
+-- Dział: Pozostałe (http://upsg.pl/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Wiedza (http://upsg.pl/forumdisplay.php?fid=34)
+--- Wątek: Narzędzia (/showthread.php?tid=106)



Narzędzia - kamilosin - 03-03-2021

1. NARZĘDZIA - LISTA


1.1 MZ PLAYER
http://mzplayer.se/
  • Narzędzie do prezentacji zawodników

1.2 MZ SPY
http://mzspy.com.pl/
  • Szpiegowanie przeciwnika
  • Informacja na temat wartości pierwszej jedenastki
  • Tabele Ligi Klanów

1.3 TURNIEJ MIAST
http://turniej-miast.pl/
  • Informacje, tabele turnieju miast

1.4 MZ LIVE
https://mzlive.eu/league/PL/Ekstraklasa/
  • Szczegółowe statystyki, szczególnie dla najwyższych lig
  • Baza zawodników
  • Baza drużyn
  • Konwerter walut
  • Skiller (raczej słaby)

1.5 XENTEMANAGERZONE
http://xentemanagerzone.sytes.net/MZ1/View/filtroStatsJugadores.php
  • Statystyki zawodników

1.6 SKRYPT DO TAKTYK
https://js-vk8bs7.stackblitz.io/
  • Tasowanie taktyk pomiędzy sobą

1.7 SKRYPT DO PRZEGLĄDARKI

  • Automatyczne oznaczanie skilli zawodnika
  • Oznaczenie talentów zawodnika oraz widoczna informacja o nich
  • Pomoc na rynku transferowym
  • Dokładnie informacja w ilu % zawodnik ma wytrenowaną umiejętność
  • Informacja odnośnie zmian w taktyce przez przeciwnika podczas meczu
  • Możliwość skopiowania taktyki od dowolnej drużyny
  • Skiller
  • Informacja o efektywności treningu
*Poniżej znajduje się instrukcja korzystania ze skryptu (podrozdział 2.1)


1.8 MZ EXTENSION (zaawansowany analizer)
https://chrome.google.com/webstore/detail/mz-extension-powered-by-l/dkmhhddfoojmodcjegnnnjamdbmpcnmb?hl=pl&q=ad
  • Oglądanie meczów w zaawansowanej wersji analizera
  • "Podświetlanie" interesujących nas zawodników
  • Zmiana szybkości odtwarzania meczu
  • Możliwość przejścia do konkretnego momentu meczu (działa na pauzie)
  • Zaawansowane statystyki drużyn
  • Informacje o zmianie sposobu podań i zaangażowania przeciwnika w konkretnej minucie meczu
  • Zaawansowane statystyki poszczególnych zawodników
  • Możliwość wyeksportowania tych statystyk
  • Rozszerzona opcja klonowania/tasowania taktyk drużyn
  • Tasowanie własnych taktyk

1.9 KALKULATOR STADIONOWY
http://www.managerzone.eu/stadium-calculator/stadium.php
  • Optymalizacja stadionu w zależności od ligi

1.10 MZ MANAGER
http://mzmanager.dk/download/mz-manager-2-4d/
  • Jest szereg opcji. Osobiście nie korzystałem, więc nie jestem w stanie opisać

1.11 EDYTOR PREZENTACJI
https://wordtohtml.net/
  • Intuicyjne tworzenie prezentacji zespołu
  • Zamiana tekstu na HTML
*Poniżej znajduje się instrukcja korzystania z edytora (podrozdział 2.2)




2. NARZĘDZIA - SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE


2.1 SKRYPT DO PRZEGLĄDARKI - INSTRUKCJA


2.1.1 FUNKCJE SKRYPTU

a) Automatyczne oznaczanie skilli zawodnika

Wystarczy wejść w skład lub wybrać profil konkretnego zawodnika, a będzie miał on zaznaczone odpowiednim kolorem umiejętności. Bloki – kolor czerwony, bez bloków – kolor niebieski.

[Obrazek: Bez-tytu-u1.png]

b) Oznaczenie talentów zawodnika oraz widoczna informacja o nich

Kolory dopasowane są to ilości gwiazdek jakie ma zawodnik na danej umiejętności. Dodatkowo w polu za nazwą zawodnika znajduje się informacja jakie są to dokładne talenty, dzięki czemu widać wszystko od razu i można w razie potrzeby przekopiować, jeśli chce się komuś wysłać.

[Obrazek: 2.png]

c) Pomoc na rynku transferowym

Dwie powyższe funkcje działają również na rynku transferowym, dzięki czemu wszystko mamy podane na tacy – bloki i talenty zawodnika są widoczne od razu, bez żadnego dodatkowego klikania, dzięki czemu oszczędzamy czas. Działa to oczywiście w przypadku, gdy sprzedający udostępnia wykres treningowy, a my mamy członkostwo klubowe.

[Obrazek: 3.png]

d) Dokładnie informacja w ilu % zawodnik ma wytrenowaną umiejętność

Za ilością piłek znajduje się informacja o stopniu wytrenowania danej umiejętności. Działa to również w przypadku umiejętności, na których zawodnik się pogarsza. Na poniższym screenie wydać, że zawodnik pogarsza się na motoryce. Jego szybkość już pogorszyła się w 98,2%, a kondycja w 95,2%. Oznacza to, że jego 7 piłek to tak naprawdę 7,018, a 8 to 8,045 – czyli piłeczki zaraz przeskoczą na odpowiednio 6 i 7. W przypadku piłek, na których zawodnik się rozwija (nie pogarsza) jest już to bardziej przejrzyste. 4 piłki i 10,9% na podaniach oznacza, że zawodnik ma 4,109 na tej umiejętności.

Docelowo ta funkcja działa na rynku transferowym, ale można ją uruchomić również w panelu naszych zawodników, klikając skrót alt+a.

[Obrazek: 4.png]

e) Informacja odnośnie zmian w taktyce przez przeciwnika podczas meczu

Po wejściu w mecz i kliknięciu w ikonkę ”R”, która pojawi się po zainstalowaniu skryptu, widzimy od razu końcowy wynik meczu. Dodatkowo mamy informacje na temat podań, stylu gry oraz zachowania, jakie przeciwnik miał wyjściowo ustawione w taktyce oraz ich zmian w trakcie meczu. Jest to bardzo przydane w analizie przeciwnika, ponieważ widzimy czy np. nie zmienił on po 5 minutach taktyki z krótkich podań na skrzydła.

[Obrazek: 5.png]

f) Możliwość skopiowania taktyki od dowolnej drużyny

Klikamy w CopyXML (zaznaczyłem to na zielono na powyższym screenie). Dostajemy wtedy kod XML taktyki przeciwnika. W miejsce ID zawodników przeciwka wstawiani są nasi zawodnicy. Żeby zaimportować tę taktykę wchodzimy w edytor taktyk -> importuj/eksportuj taktykę -> w polu na kod wklejamy go -> klikamy importuj. Jedyne co musimy potem zrobić to ustawić zawodników na odpowiednich pozycjach. Ta opcja jest bardzo przydatna w przypadku dobierania taktyki.

g) Skiller

Po kliknięciu w ID zawodnika pojawia nam się skiller. Osobiście nigdy z niego nie korzystałem. Niestety nie działa na rynku transferowym.

[Obrazek: 6.png]

h) Efektywność treningu

Na rynku transferowym po kliknięciu w wartość procentową, możemy dodatkowo podejrzeć efektywność treningu, jego historię oraz prognozowaną ilość dni do zdobycia kolejnej piłki na danej umiejętności.

[Obrazek: 7.png]

i) Pozostałe opcje

Być może o czymś zapomniałem i jest tego więcej. Na pewno można wejść w opcję Settings i tam coś podziałać, ale ja już się na tym nie znam Smile

[Obrazek: 8.png]


2.1.2 JAK ZAINSTALOWAĆ SKRYPT?

1. W naszej przeglądarce instalujemy rozszerzenie Tampermonkey. Link do rozszerzenia dla Chrome znajduje się TUTAJ
2. Wchodzimy w LINK do skryptu
3. Klikamy ”Install this script”
4. Powinno przekierować nas na stronę Tampermonkey, gdzie klikamy ”Zainstaluj”

Już powinno działać.
Da się zainstalować również na urządzeniu mobilnym z systemem android. Wystarczy ze Sklepu Play zainstalować przeglądarkę, która obsługuje rozszerzenia, np. Kiwi Browser. Po zainstalowaniu przeglądarki postępujemy wedle powyższej instrukcji.



2.1.3 OPINIE O SKRYPCIE

Kamil z Warszawy, 22 lata
Używanie skryptu zmieniło moje życie. Nie wiem jak mogłem przeżyć tyle lat nie wiedząc o jego istnieniu. Ile zmarnowałem czasu na oglądanie meczów przeciwników, ile na sprawdzanie bloków na rynku!. Skrypt sprawił, że znowu czerpie radość z gry w Managerzone. Gorąco polecam go wszystkim, to niesamowite ile można dzięki niemu osiągnąć!


2.2 EDYTOR PREZENTACJI - INSTRUKCJA

Edytor pozwala na intuicyjne tworzenie prezentacji zespołu/federacji w panelu podobnym do tego w Wordzie, po czym zamienia to co stworzymy na tekst w HTML. Żeby wszystko wyszło prawidłowo w naszej prezentacji trzeba pamiętać o kilku rzeczach:

1. Domyślne style przeglądarki - jest to pojęcie z kodowania. Chodzi generalnie o to, że każda przeglądarka ma pewne domyśle style formatowania, dzięki czemu docelowo ułatwia nam tworzenie kodu. Przykładowo, jeśli zrobię w HTML dosłownie jedną linijkę zwykłego tekstu, ale nie określę jaką czcionką ten tekst ma być napisany i jaki ma rozmiar mieć ta czcionka, to przeglądarka użyje właśnie tych domyślnych, stworzonych przez siebie stylów. Dzięki temu nasz tekst pojawi się na stronie w formatowaniu narzuconym przez przeglądarkę, a my nie musimy koniecznie wstawiać wszystkich parametrów. Jeśli chcemy zmienić styl przeglądarki, możemy go nadpisać poprzez określenie stylu w naszym kodzie w HTML. Możemy np. ustawić konkretną czcionkę i wielkość czcionki. Wtedy wprowadzony przez nas styl nadpisze styl przeglądarki i tekst pojawi się zgodnie z wprowadzonym przez nas formatowaniem. Zawsze bardziej szczegółowo określony styl nadpisuje ten mniej szczegółowy, wygląda to w ten sposób:
nasz styl > domyślny styl przeglądarki

W przypadku MZta, w polu prezentacji Szwedzi wprowadzili swój styl i jest to dla tekstu czcionka Arial, wielkość 12px. Więc jeśli po prostu napiszemy coś w tej prezentacji, to będzie tekst miał ten rozmiar i tę czcionkę. Żeby ją zmienić, musimy nadpisać ten styl, poprzez określenie formatowania, wtedy wygląda to w ten sposób:
nasz styl > styl MZta > domyślny styl przeglądarki

I do czego zmierzam. Jeśli napiszemy jakiś tekst w naszym edytorze prezentacji to on pokaże się w jakiś sposób, ale w kodzie nie będzie określona czcionka. Dlatego musimy zaznaczyć cały tekst i kliknąć dowolną czcionkę i rozmiar czcionki, wtedy w kodzie po lewej stronie zostaną wprowadzone te parametry i będziemy mieli styl, który nadpisze styl MZ'ta. Tak więc dobrą metodą pracy jest napisanie całego tekstu najpierw, potem zaznaczenie wszystkiego, zmiana czcionki i rozmiaru. Następnie już dowolnie można wszystko zmieniać i dostosowywać. Pokazałem to na poniższym screenie.

[Obrazek: 2-2-screen.jpg]

2. Po zakończeniu edycji trzeba kliknąć opcję "Kompresja". Wtedy nasz kod będzie w jednym ciągu. To też jest powiązane ze stylem MZ'ta, który robi takie duże odstępy w przypadku kiedy w naszym kodzie jest enter. Ta opcja sprawia, że tych odstępów nie ma i prezentacja wygląda finalnie tak samo jak w naszym edytorze. Można odkliknąć tą opcję poprzez kliknięcie "Indenctacja", wtedy kod będzie uporządkowany ponownie (te opcje znajdują się w tym polu z różnymi opcjami pod edytorem z prawej strony).

To też można robić ręcznie i klikać backspace, przez każdym tagiem p i chyba ul. Jak kto woli - można kombinować.

3. Kiedy już zakończymy edycje i chcemy skopiować kod, to wyskoczy nam, że musimy mieć premium. Można jednak to pominąć i zamiast kopiuj, kliknąć wytnij. Można wtedy wkleić kod np. do notatnika i już z notatnika skopiować i wkleić do prezentacji w MZcie i/lub też do naszego edytora ponownie, żeby jak coś kod był dostępny z powrotem i żebyśmy mogli do niego wrócić.

4. Generalnie warto założyć konto, wtedy będziemy mogli zapisywać i wracać do naszych projektów. Jednak warto też się zabezpieczać i trzymać kod gdzieś w notatniku w razie czego, bo to zapisywanie jest średnio zorganizowane.


Czyli, uproszczając:
1. Upewnij się, że style są określone dla każdej linijki tekstu, czyli zaznacz cały napisany tekst, zmień czcionkę i rozmiar czcionki i dopiero wtedy przejdź do dalszej edycji i dostosowywania wszystkiego
2. Po zakończeniu edycji kliknij "Kompresja"
3. Wytnij kod i wklej do prezentacji lub do notatnika i potem do prezentacji
4. Kod z notatnika lub prezentacji ponownie wklej do edytora i zapisz projekt, żeby w razie czego do niego wrócić.