1. UPSG - Urodzeni Pod Szczęśliwą Gwiazdą
Narzędzia - Wersja do druku

+- 1. UPSG - Urodzeni Pod Szczęśliwą Gwiazdą (http://upsg.pl)
+-- Dział: Pozostałe (http://upsg.pl/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Wiedza (http://upsg.pl/forumdisplay.php?fid=34)
+--- Wątek: Narzędzia (/showthread.php?tid=106)



Narzędzia - kamilosin - 03-03-2021

1. NARZĘDZIA - LISTA


1.1 MZ PLAYER
http://mzplayer.se/
  • Narzędzie do prezentacji zawodników

1.2 MZ SPY
http://mzspy.com.pl/
  • Szpiegowanie przeciwnika
  • Informacja na temat wartości pierwszej jedenastki
  • Tabele Ligi Klanów

1.3 TURNIEJ MIAST
http://turniej-miast.pl/
  • Informacje, tabele turnieju miast

1.4 MZ LIVE
https://mzlive.eu/league/PL/Ekstraklasa/
  • Szczegółowe statystyki, szczególnie dla najwyższych lig
  • Baza zawodników
  • Baza drużyn
  • Konwerter walut
  • Skiller (raczej słaby)

1.5 XENTEMANAGERZONE
http://xentemanagerzone.sytes.net/MZ1/View/filtroStatsJugadores.php
  • Statystyki zawodników

1.6 SKRYPT DO TAKTYK
https://js-vk8bs7.stackblitz.io/
  • Tasowanie taktyk pomiędzy sobą

1.7 SKRYPT DO PRZEGLĄDARKI

  • Automatyczne oznaczanie skilli zawodnika
  • Oznaczenie talentów zawodnika oraz widoczna informacja o nich
  • Pomoc na rynku transferowym
  • Dokładnie informacja w ilu % zawodnik ma wytrenowaną umiejętność
  • Informacja odnośnie zmian w taktyce przez przeciwnika podczas meczu
  • Możliwość skopiowania taktyki od dowolnej drużyny
  • Skiller
  • Informacja o efektywności treningu
*Poniżej znajduje się instrukcja korzystania ze skryptu (podrozdział 2.1)


1.8 MZ EXTENSION (zaawansowany analizer)
https://chrome.google.com/webstore/detail/mz-extension-powered-by-l/dkmhhddfoojmodcjegnnnjamdbmpcnmb?hl=pl&q=ad
  • Oglądanie meczów w zaawansowanej wersji analizera
  • "Podświetlanie" interesujących nas zawodników
  • Zmiana szybkości odtwarzania meczu
  • Możliwość przejścia do konkretnego momentu meczu (działa na pauzie)
  • Zaawansowane statystyki drużyn
  • Informacje o zmianie sposobu podań i zaangażowania przeciwnika w konkretnej minucie meczu
  • Zaawansowane statystyki poszczególnych zawodników
  • Możliwość wyeksportowania tych statystyk
  • Rozszerzona opcja klonowania/tasowania taktyk drużyn
  • Tasowanie własnych taktyk

1.9 KALKULATOR STADIONOWY
http://www.managerzone.eu/stadium-calculator/stadium.php
  • Optymalizacja stadionu w zależności od ligi

1.10 MZ MANAGER
http://mzmanager.dk/download/mz-manager-2-4d/
  • Jest szereg opcji. Osobiście nie korzystałem, więc nie jestem w stanie opisać

1.11 EDYTOR PREZENTACJI
https://wordtohtml.net/
  • Intuicyjne tworzenie prezentacji zespołu
  • Zamiana tekstu na HTML
*Poniżej znajduje się instrukcja korzystania z edytora (podrozdział 2.2)




2. NARZĘDZIA - SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE


2.1 SKRYPT DO PRZEGLĄDARKI - INSTRUKCJA


2.1.1 FUNKCJE SKRYPTU

a) Automatyczne oznaczanie skilli zawodnika

Wystarczy wejść w skład lub wybrać profil konkretnego zawodnika, a będzie miał on zaznaczone odpowiednim kolorem umiejętności. Bloki – kolor czerwony, bez bloków – kolor niebieski.

[Obrazek: Bez-tytu-u1.png]

b) Oznaczenie talentów zawodnika oraz widoczna informacja o nich

Kolory dopasowane są to ilości gwiazdek jakie ma zawodnik na danej umiejętności. Dodatkowo w polu za nazwą zawodnika znajduje się informacja jakie są to dokładne talenty, dzięki czemu widać wszystko od razu i można w razie potrzeby przekopiować, jeśli chce się komuś wysłać.

[Obrazek: 2.png]

c) Pomoc na rynku transferowym

Dwie powyższe funkcje działają również na rynku transferowym, dzięki czemu wszystko mamy podane na tacy – bloki i talenty zawodnika są widoczne od razu, bez żadnego dodatkowego klikania, dzięki czemu oszczędzamy czas. Działa to oczywiście w przypadku, gdy sprzedający udostępnia wykres treningowy, a my mamy członkostwo klubowe.

[Obrazek: 3.png]

d) Dokładnie informacja w ilu % zawodnik ma wytrenowaną umiejętność

Za ilością piłek znajduje się informacja o stopniu wytrenowania danej umiejętności. Działa to również w przypadku umiejętności, na których zawodnik się pogarsza. Na poniższym screenie wydać, że zawodnik pogarsza się na motoryce. Jego szybkość już pogorszyła się w 98,2%, a kondycja w 95,2%. Oznacza to, że jego 7 piłek to tak naprawdę 7,018, a 8 to 8,045 – czyli piłeczki zaraz przeskoczą na odpowiednio 6 i 7. W przypadku piłek, na których zawodnik się rozwija (nie pogarsza) jest już to bardziej przejrzyste. 4 piłki i 10,9% na podaniach oznacza, że zawodnik ma 4,109 na tej umiejętności.

Docelowo ta funkcja działa na rynku transferowym, ale można ją uruchomić również w panelu naszych zawodników, klikając skrót alt+a.

[Obrazek: 4.png]

e) Informacja odnośnie zmian w taktyce przez przeciwnika podczas meczu

Po wejściu w mecz i kliknięciu w ikonkę ”R”, która pojawi się po zainstalowaniu skryptu, widzimy od razu końcowy wynik meczu. Dodatkowo mamy informacje na temat podań, stylu gry oraz zachowania, jakie przeciwnik miał wyjściowo ustawione w taktyce oraz ich zmian w trakcie meczu. Jest to bardzo przydane w analizie przeciwnika, ponieważ widzimy czy np. nie zmienił on po 5 minutach taktyki z krótkich podań na skrzydła.

[Obrazek: 5.png]

f) Możliwość skopiowania taktyki od dowolnej drużyny

Klikamy w CopyXML (zaznaczyłem to na zielono na powyższym screenie). Dostajemy wtedy kod XML taktyki przeciwnika. W miejsce ID zawodników przeciwka wstawiani są nasi zawodnicy. Żeby zaimportować tę taktykę wchodzimy w edytor taktyk -> importuj/eksportuj taktykę -> w polu na kod wklejamy go -> klikamy importuj. Jedyne co musimy potem zrobić to ustawić zawodników na odpowiednich pozycjach. Ta opcja jest bardzo przydatna w przypadku dobierania taktyki.

g) Skiller

Po kliknięciu w ID zawodnika pojawia nam się skiller. Osobiście nigdy z niego nie korzystałem. Niestety nie działa na rynku transferowym.

[Obrazek: 6.png]

h) Efektywność treningu

Na rynku transferowym po kliknięciu w wartość procentową, możemy dodatkowo podejrzeć efektywność treningu, jego historię oraz prognozowaną ilość dni do zdobycia kolejnej piłki na danej umiejętności.

[Obrazek: 7.png]

i) Pozostałe opcje

Być może o czymś zapomniałem i jest tego więcej. Na pewno można wejść w opcję Settings i tam coś podziałać, ale ja już się na tym nie znam Smile

[Obrazek: 8.png]


2.1.2 JAK ZAINSTALOWAĆ SKRYPT?

1. W naszej przeglądarce instalujemy rozszerzenie Tampermonkey. Link do rozszerzenia dla Chrome znajduje się TUTAJ
2. Wchodzimy w LINK do skryptu
3. Klikamy ”Install this script”
4. Powinno przekierować nas na stronę Tampermonkey, gdzie klikamy ”Zainstaluj”

Już powinno działać
Podobno da się zainstalować również na urządzeniu mobilnym, ale nie zgłębiałem się w ten temat.


2.1.3 OPINIE O SKRYPCIE

Kamil z Warszawy, 22 lata
Używanie skryptu zmieniło moje życie. Nie wiem jak mogłem przeżyć tyle lat nie wiedząc o jego istnieniu. Ile zmarnowałem czasu na oglądanie meczów przeciwników, ile na sprawdzanie bloków na rynku!. Skrypt sprawił, że znowu czerpie radość z gry w Managerzone. Gorąco polecam go wszystkim, to niesamowite ile można dzięki niemu osiągnąć!


2.2 EDYTOR PREZENTACJI - INSTRUKCJA

Edytor pozwala na intuicyjne tworzenie prezentacji zespołu/federacji w panelu podobnym do tego w Wordzie, po czym zamienia to co stworzymy na tekst w HTML. Żeby wszystko wyszło prawidłowo w naszej prezentacji trzeba pamiętać o kilku rzeczach:

1. Domyślne style przeglądarki - jest to pojęcie z kodowania. Chodzi generalnie o to, że każda przeglądarka ma pewne domyśle style formatowania, dzięki czemu docelowo ułatwia nam tworzenie kodu. Przykładowo, jeśli zrobię w HTML dosłownie jedną linijkę zwykłego tekstu, ale nie określę jaką czcionką ten tekst ma być napisany i jaki ma rozmiar mieć ta czcionka, to przeglądarka użyje właśnie tych domyślnych, stworzonych przez siebie stylów. Dzięki temu nasz tekst pojawi się na stronie w formatowaniu narzuconym przez przeglądarkę, a my nie musimy koniecznie wstawiać wszystkich parametrów. Jeśli chcemy zmienić styl przeglądarki, możemy go nadpisać poprzez określenie stylu w naszym kodzie w HTML. Możemy np. ustawić konkretną czcionkę i wielkość czcionki. Wtedy wprowadzony przez nas styl nadpisze styl przeglądarki i tekst pojawi się zgodnie z wprowadzonym przez nas formatowaniem. Zawsze bardziej szczegółowo określony styl nadpisuje ten mniej szczegółowy, wygląda to w ten sposób:
nasz styl > domyślny styl przeglądarki

W przypadku MZta, w polu prezentacji Szwedzi wprowadzili swój styl i jest to dla tekstu czcionka Arial, wielkość 12px. Więc jeśli po prostu napiszemy coś w tej prezentacji, to będzie tekst miał ten rozmiar i tę czcionkę. Żeby ją zmienić, musimy nadpisać ten styl, poprzez określenie formatowania, wtedy wygląda to w ten sposób:
nasz styl > styl MZta > domyślny styl przeglądarki

I do czego zmierzam. Jeśli napiszemy jakiś tekst w naszym edytorze prezentacji to on pokaże się w jakiś sposób, ale w kodzie nie będzie określona czcionka. Dlatego musimy zaznaczyć cały tekst i kliknąć dowolną czcionkę i rozmiar czcionki, wtedy w kodzie po lewej stronie zostaną wprowadzone te parametry i będziemy mieli styl, który nadpisze styl MZ'ta. Tak więc dobrą metodą pracy jest napisanie całego tekstu najpierw, potem zaznaczenie wszystkiego, zmiana czcionki i rozmiaru. Następnie już dowolnie można wszystko zmieniać i dostosowywać. Pokazałem to na poniższym screenie.

[Obrazek: 2-2-screen.jpg]

2. Po zakończeniu edycji trzeba kliknąć opcję "Kompresja". Wtedy nasz kod będzie w jednym ciągu. To też jest powiązane ze stylem MZ'ta, który robi takie duże odstępy w przypadku kiedy w naszym kodzie jest enter. Ta opcja sprawia, że tych odstępów nie ma i prezentacja wygląda finalnie tak samo jak w naszym edytorze. Można odkliknąć tą opcję poprzez kliknięcie "Indenctacja", wtedy kod będzie uporządkowany ponownie (te opcje znajdują się w tym polu z różnymi opcjami pod edytorem z prawej strony).

To też można robić ręcznie i klikać backspace, przez każdym tagiem p i chyba ul. Jak kto woli - można kombinować.

3. Kiedy już zakończymy edycje i chcemy skopiować kod, to wyskoczy nam, że musimy mieć premium. Można jednak to pominąć i zamiast kopiuj, kliknąć wytnij. Można wtedy wkleić kod np. do notatnika i już z notatnika skopiować i wkleić do prezentacji w MZcie i/lub też do naszego edytora ponownie, żeby jak coś kod był dostępny z powrotem i żebyśmy mogli do niego wrócić.

4. Generalnie warto założyć konto, wtedy będziemy mogli zapisywać i wracać do naszych projektów. Jednak warto też się zabezpieczać i trzymać kod gdzieś w notatniku w razie czego, bo to zapisywanie jest średnio zorganizowane.


Czyli, uproszczając:
1. Upewnij się, że style są określone dla każdej linijki tekstu, czyli zaznacz cały napisany tekst, zmień czcionkę i rozmiar czcionki i dopiero wtedy przejdź do dalszej edycji i dostosowywania wszystkiego
2. Po zakończeniu edycji kliknij "Kompresja"
3. Wytnij kod i wklej do prezentacji lub do notatnika i potem do prezentacji
4. Kod z notatnika lub prezentacji ponownie wklej do edytora i zapisz projekt, żeby w razie czego do niego wrócić.